Entre la serenitat i el silenci de la muntanya de Montserrat, la pintora Carme Llop sorprèn, a través de la seva pinzellada llarga, tota la immensitat que transmet la natura a l’ésser humà. Un gran treball de sensibilitat i escolta activa cap als paisatges més llunyans i alhora més propers del territori català. Un joc de llums i de les formes que s’alcen a l’horitzó, al massís de Montgrí de l’Empordà, el delta de l’Ebre, l’estany de Banyoles, el pont del Petroli de Badalona o la Torre Balldovina de Santa Coloma.
Es tracta de la nova exposició del Centre d’Art Contemporani Can Sisteré, a Santa Coloma de Gramenet i que va inaugurar-se el passat 7 de maig amb el nom Recrear el paisatge, salvar-ne el record. L’exposició de la pintora convida els visitants a reconnectar amb l’entorn natural a través de la mirada artística i la memòria col·lectiva.
Una exposició que barreja pintura i literatura
La mostra, instal·lada a la Sala 1 del centre i oberta fins al 19 de juliol, presenta més d’una trentena d’olis de gran format inspirats en paisatges i espais naturals. El projecte compta també amb la col·laboració de la filòloga Isabel Graña, amb qui l’artista estableix un diàleg entre literatura i pintura. Aquesta sinergia es tradueix en una selecció de textos que acompanya les obres i serveix de punt de partida per aprofundir en la relació entre la paraula escrita i la visual del paisatge.




