Aquest dimarts 23 de juny, els carrers de Sant Adrià de Besòs es converteixen en l'escenari d'una cita molt esperada: l'arribada de la Flama del Canigó. Amb el lema “El foc que ens agermana”, el teixit associatiu de la ciutat s'ha mobilitzat per coordinar el recorregut d'aquest símbol festiu, estretament vinculat al solstici d'estiu, que servirà per encendre les fogueres de la revetlla a tot el municipi.
Els detalls de la cercavila i l'agenda a la ciutat
L'activitat es concentra durant la tarda i el vespre d'aquest dimarts, arrencant des del cor de la ciutat i culminant a la Plaça de l'Església amb un seguit d'actes populars:
-
17:30 h – Recepció de la flama transportada directament des del cim del Canigó.
-
18:00 h – Tret de sortida de la Cercavila a la Plaça de la Vila. L'itinerari enfilarà l'avinguda de Catalunya i el carrer de Pi i Margall, creuarà la Plaça de Maria Grau i continuarà pujant pels carrers d'Andreu Vidal, de les Monges i de l'Església fins a la destinació final. L'animació musical de tot el trajecte anirà a càrrec de Samba So i Tabalers de Tronada.
-
18:45 h – Arribada de la comitiva a la Plaça de l’Església.
-
18:50 h – Parlament a càrrec de l’Ateneu Adrianenc.
-
18:55 h – Acte d'encesa del peveter mentre es demana la participació del públic amb el “Cant de la Senyera”.
-
19:05 h – Lectura del manifest de Sant Joan compartit per Òmnium 2026.
-
19:10 h – Espai per a la ballada de sardanes i l'exhibició d'un pilar casteller.
-
19:20 h – Demostració de foc i petards amb la colla de diables i diablesses Tronada.
-
19:30 h – Temps per a la clàssica degustació de coca i moscatell.
-
20:00 h – Finalització dels actes a la plaça per donar pas a les revetlles particulars.
L'organització d'aquesta jornada és fruit de l'esforç conjunt d'Òmnium Cultural Barcelonès Nord i l'Ateneu Adrianenc, amb la implicació directa de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Unesco Sant Adrià, Samba So, Tronada i l'Agrupament Escolta i Guia Sant Adrià.
Setanta anys d'història compartida
Aquest ritu col·lectiu manté les seves arrels des de l'any 1956. Des d'aleshores, el foc es preserva encès durant els dotze mesos de l'any al Castellet de Perpinyà. La matinada del 22 al 23 de juny, desenes de voluntaris s'encarreguen de pujar-lo fins a la part més alta de la muntanya del Pirineu. Un cop allà, a mitjanit, la flama es ramifica en centenars de rutes que acaben cobrint més de 350 localitats i encenent prop de 3.000 fogueres en una sola nit, gràcies també al grup de ciutadans adrianencs que fa possible el seu trasllat fins al nostre municipi.




